High-speed UAV Fregat was presented at MAKS-2015 airshow | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
07.09.2015
Новости

High-speed UAV Fregat was presented at MAKS-2015 airshow

Kronshtadt Group held a presentation of advanced high-speed UAV Fregat, which does not require an airfield, at MAKS-2015 international airshow. Kronshtadt Company (part of Kronshtadt Group) is starting development of Fregat UAV, which does not require an airfield. In accordance with the performance specification, Fregat will combine a vertical takeoff and landing capability with a good aircraft performance, which allows carrying out work in hard-to-reach regions having no airfield structure, the company explained. The UAV designed for aerial reconnaissance and cargo transportation will be able to carry a payload of 1 700 kg (when taking off like an aircraft) and 1000 kg (when taking off like a helicopter). Ceiling will be 8000 m, maximum flight duration – around 10 hours. The project will be implemented in several stages. At the first stage a flying model will be created in order to test major technical solutions. At the second stage a prototype powered by a production engine will be developed and tested. Depending on the results of the second stage, a decision on starting further research and development work will be made, the company added. Resources and competencies of Kronshtadt Group, gained during implementation of projects in the area of development and production of UAVs, will be used throughout the project. «Development of Fregat UAV, which does not need an airfield, is in line with development trends of aircraft industry,” Director of UAV Department of Kronshtadt Group Nikolai Dolzhenkov. “UAV with such parameters has a bright future and it will be in demand. It may carry out different missions from monitoring to express delivery of cargo”.
Читайте также
Взгляд в будущее авионики для пилотируемых самолетов

Производители авионики изучают ряд новых технологий: тенденции ведут к упрощению управления транспор...

Экология самолета: EBAA создает стандарты по оценке устойчивого развития бизнес-авиации

Результатом программы станет введение знака соответствия, который может быть применим ко всем компан...

Водородный бизнес-джет может сделать частную авиацию «зеленой»

Французский стартап Beyond Aero заявил о планах создать водородно-электрический бизнес-джет среднего...

Вертолет для дела: яркие новинки с HeliRussia-2023

Россия – страна вертолетная. Благодаря своей протяженности она будто создана для массового применени...

Полет начинается с FBO

Знаменитое изречение о театре и вешалке легко применимо к полету на бизнес-джете и терминалу. Именно...

Весеннее обновление: EBACE-2023

В конце мая десятки бизнес-джетов по традиции слетелись в Женеву. Причиной тому – не экономический с...

С первого взгляда: рейтинг необычных частных самолетов

Среди десятков бизнес-самолетов с достаточно однотипными конструкциями, встречаются те, что запомина...

Поставки джетов 2022: богатые стали богаче

Всех много, а всего мало – так можно охарактеризовать итоги 2022 году в контексте поставок новых биз...

Gulfstream Уолта Диснея наконец восстановят

Интерьер частного самолета, к которому приложил руку сам маэстро, подвергнется капитальному ремонту,...

Falcon 10X получает еще одну награду за дизайн

Французский производитель ожидает, что долгожданный флагман поступит в эксплуатацию в 2025 году. Наг...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти