Regular helicopter passenger operations losing popularity | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
25.05.2015
Новости

Regular helicopter passenger operations losing popularity

The Russian government’s resolution #1212 on subsidizing aircraft lease payments in parallel with improvements to ground infrastructure is negatively affecting the volume of commercial helicopter passenger services, say providers polled by Show Observer. For example, the resolution has prompted the carriers ChukotAVIA and Polar Airlines, which used to operate Mil Mi-8 helicopters, to purchase DHC-6 Twin Otter Series and Pilatus PC-6 fixed-wing turboprops respectively. The Primorsky Territory administration also opted to replace its Mi-8s with DHC-6s. “As new Twin Otter-capable airfields get built and existing strips get improved, Mi-8 helicopters will stop serving these locations, meaning that their flying time will decrease,” says ChukotAVIA head Tomash Troyanovsky. “The DHC-6 is cheaper in operation than the Mi-8. However, there is still work for the Mi-8s, which perform medical flights and so on. The helicopter can fly medical missions in worse weather conditions than the DHC-6. Chukotka is known for its high winds and blizzards, and helicopters are immune to crosswinds.” The Syktyvkar, Komi Republic-based regional airline Komiaviatrans is also reporting a trend towards higher use of fixed-wing aircraft. Says the carrier’s general manager Alexander Ponomarev: “The region is evolving. New roads get built; all-season blacktops replace winter roads. Everything is changing. In this sense, our switching to fixed-wing aircraft is partly due to the fact that helicopter services are gradually migrating out of our region and into Siberia.” A couple of years ago, Andrey Martirosov, the head of Russia’s largest helicopter operator UTair, complained about the high operating costs of Mi-8 helicopters on regional routes: “In my opinion, the potential of using helicopters as local transports is nearing its exhaustion. In the future, fixed-wing aircraft will be used for this purpose.” On the other hand, given Russia’s vast territory and underdeveloped transport infrastructure, ­helicopters as passenger aircraft are unlikely to disappear any time soon.
Читайте также
Beechcraft Denali: долгожданная премьера

Долгая дорога Beechcraft Denali к сертификации приближается к концу. Самолет, задуманный как уникал...

Забудьте о бизнес-джетах: Hill HX50 - первый в мире полностью частный вертолет

Стоимость вертолета от Hill Helicopters, предназначенного для личного использования, начинается прим...

Серия Designer от Bell Helicopter: вертолет для взыскательной публики

Новый интерьер для Bell 429 включает в себя модернизацию всех материалов салона, сочетая качество ма...

Элегантность и лаконичность: как промышленные дизайнеры создавали интерьер новой Cessna Citation

Зайдите внутрь Cessna Citation CJ3 Gen2 — и на вас быстро нахлынет волна сдержанной элегантности. От...

Cessna Citation Ascend: чище, тише, дольше

В погоне за снижением карбонового следа каждый авиастроитель выбирает свой путь. Легендарная америка...

Кулинарная одиссея: обед в этом самолете вы не забудете никогда

Футуристический концепт интерьера частного самолета по версии дизайнеров из PriestmanGoode.

Спортивный облегченный салон Embraer Phenom 100EX стал более безопасным

Легкий твинджет получил больше комфорта и безопасности при сохранении цены в 4,995 млн долл.

ACJ TwoTwenty: не ведая границ

Бизнес-версия самой маленькой "гражданской" модели Airbus всколыхнула рынок в сегменте биз...

Безопасный самолёт: рейтинг самых надежных судов

Многие согласятся с тем фактом, что самолеты - это самый безопасный вид транспорта. Для того, чтобы ...

Spirit создаст композитный фюзеляж для нового легкого реактивного самолета HondaJet 2600

Honda Aircraft планирует сертифицировать новый легкий реактивный самолет HondaJet 2600 в 2028 году, ...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти