Turbomeca-powered Ka-226T certified in Russia | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
21.05.2015
Новости

Turbomeca-powered Ka-226T certified in Russia

In early April, the Aviation Register of the CIS-wide Interstate Aviation Committee (IAC-AR) reported the issuance of a certificate for the Kamov Ka-226T light multirole seven-seat helicopter powered by Turbomeca Arrius 2G1 engines. The Ka-226 was re-engined as part of a bid in the Indian Air Force tender for 197 light helicopters. The French powerplant is more powerful than the pair of Rolls-Royce M250 engines powering the baseline version, allowing for an increase in the helicopter’s hover ceiling and payload capacity, and also improving a number of other performance characteristics. In the course of the Indian tender trials in the Himalayas the Ka-226T climbed to 7,200 m. The Russian type is bidding against the AW119, the Bell-407GT, and the Airbus Helicopters AS350 Fennec. During demonstration flights in Kazakhstan in 2013, a Ka-226T performed horizontal flight, hover, and landing at an altitude of 2,500 in simulated casualty evacuation, as well as reaching its service ceiling of 7,500 m. The Russian helicopter operator Gazpromavia earlier showed an interest in the type. Kamov at the time was planning to develop the Ka-226TG version for this customer, which would be capable of operating in the Far North and on Arctic shelf in poor visibility and sharp outside temperature changes. As was reported earlier, Gazpromavia was planning to use the helicopter for pipeline patrols in the interest of its parent company Gazprom, as well as for corporate transportation and repair work. Gazpromavia currently operates several Rolls-Royce-powered Ka-226s. The Russian Helicopters holding builds a missionized Ka-226 version for security agencies. In 2014, the Russian company TechnoTrade began supporting Arrius 2G1 engines as Turbomeca’s official distributor in the country.
Читайте также
Gulfstream поставил клиентам первые два самолета G700

Оба самолета в настоящее время находятся в эксплуатации у неназванных клиентов в США.

Андрей Шмаков: «Соленые грузди, селедка и пирожки — это и есть ДНК русского человека»

Мила и Ольга Трещёвы, гастрономические обозреватели Jets.ru пообщались с Андреем Шмаковым, бренд-шеф...

Уиллиам Ламберти: «Человек может достичь всего, чего захочет»

Мила и Ольга Трещёвы, гастрономические обозреватели Jets.ru, беседуют с Уиллиамом Ламберти – шеф-пов...

#ТеатрПомогает: в МХТ им. А.П. Чехова месяц благотворительного фонда «Жизнь как чудо»

МХТ имени А.П. Чехова продолжает благотворительный проект #ТеатрПомогает, инициированный театром в г...

Гигантские черепахи на Сейшелах и подводный винный погреб на Мальдивах: как выглядит идеальный майский отдых у океана

Уникальные природные локации, продуманный до мелочей дизайн, расслабляющие спа-процедуры, изысканные...

Путешествие в нерассказанное: открываем заново Ближний Восток и Африку

От классики до эклектики, от старинных базаров среди небоскребов до фешенебельных курортов посреди п...

Итальянцы в России: воспоминания об итальянском детстве и русские сказки с итальянским акцентом

Если очень хочется в Италию, но дела пока не отпускают, гастрономические обозреватели jets.ru Мила и...

Артем Естафьев: «Я человек концепции. Моя задача – транслировать мой внутренний мир и творчество через еду»

Гастрономические обозреватели jets.ru Мила и Ольга Трещёвы пообщались с Артемом Естафьевым – шеф-пов...

Роскошная Греция от Sani Resort и The Greeks

Один из лучших в мире семейных курортов Sani Resort, расположенный в Греции, и греческий ресторан Ан...

Beechcraft Denali: долгожданная премьера

Долгая дорога Beechcraft Denali к сертификации приближается к концу. Самолет, задуманный как уникал...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти