0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
18.09.2013
Новости

Avcom Extends Russia’s Business Aircraft Support Network

Russian business aviation services group Avcom is stepping up its efforts to improve its maintenance, repair and overhaul network by opening a new support base at Irkutsk in western Siberia. The Moscow-based company is now preparing to open other MRO operations in Khabarovsk (in the far east of Russia) and Omsk in the Urals region, as well as at Samara in the west of the vast country. Meanwhile, Avcom’s existing MRO center in Moscow has been approved by Russian authorities to support the airframe and engines of Beechcraft’s King Air twin turboprop line. “Today, we are the only Russian company able to provide a comprehensive solution for keeping King Airs operational,” said Avcom chairman Eugeny Bakhtin. “Our center also is certified by EASA and a dozen of our mechanics are FAA license holders. This allows us to undertake maintenance of King Air aircraft to any level required by their operators.” Avcom is not one of Beechcraft’s authorized service centers. “The shortage of MRO stations in Russia leads to a situation in which many Russian owners of business jets are forced to send their aircraft into Europe for repair and maintenance,” Bakhtin told AIN. “Not only do they waste money on ferry flights and customs procedures, but in addition, they often get bills for the work done that are either inflated or simply not well founded. In the end, the Russian aircraft operators suffer large financial losses from the shortage of world-class MRO stations in their home country.”

Читайте также

Исследователь неба: футуристический дизайн самолета от Lufthansa Technik

Салон с панорамным прозрачным верхом, терраса с лаундж-зоной на свежем воздухе, зона бара и даже про...

Bombardier Challenger 3500 обгоняет конкурентов

Новый Challenger вступает «в игру» с самыми востребованными джетами ведущих мировых производителей: ...

Авиационный консалтинг: подробный расчет расходов

Что включает в себя понятие «авиационный консалтинг» и что необходимо знать будущему владельцу возду...

Финансирование частного самолета #2

Основными схемами финансирования сделки по покупке воздушного судна (ВС) являются кредит под...

Cessna SkyCourier: дизайн с чистого листа

Три модели SkyCourier сделали более 2100 часов в рамках программы летных испытаний, которая официаль...

Новинки Gulfstream: G800 и G400

В обновленной коллекции авиапроизводителя будет 6 моделей, от суперсредней до сверхдальней: G280 - G...

Challenger 3500: суперсредний джет с комфортом дальнемагистрального

Новый Challenger 3500 от Bombardier пытается переписать правила для бизнес-джетов суперсреднего клас...

Falcon 10X: самый большой и самый дальний

Dassault Aviation запускает новый проект — Falcon 10X — высокоскоростной, ультрадальнемагистральный ...

Расширенный список новых возможностей Pilatus PC-24

Pilatus PC-24 — первый и единственный в мире суперуниверсальный реактивный самолет с уникальными хар...

Нюансы рейсов бизнес-авиации: багаж в частном самолете - часть #5

Требований для провоза специфического багажа может быть много, но суть сводится к одному: обо всех д...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти