Beechcraft heavily present at JetExpo 2013 | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
16.09.2013
Новости

Beechcraft heavily present at JetExpo 2013

US manufacturer Beechcraft is aggressively promoting its turboprop aircraft to the Russian private and regional market. Two Beechcraft models are present here at JetExpo 2013. A King Air 350i, which is already familiar to Russian customers, is on the company’s stand, while a King Air C90GTx is in the static park. The 350i is so far the only Beechcraft product to have been certified in Russia, but the company plans to get the C90GTx and 250i models approved before the end of the year. In parallel, the manufacturer is in talks over setting up several King Air warranty stations in Russia. Both the King Air 250 and C90GTx models have a competitive edge in their class, Beechcraft sources say. Unlike most of their peers, these are twin-engined aircraft, which improves safety. Both models can take off from unpaved strips, a particularly handy parameter in view of Russia’s somewhat degraded airfield infrastructure. Both have composite winglets for enhanced performance. Russian demand for King Air is unlikely to increase explosively in the foreseeable future, the primary reason being that there are too few PPL holders in Russia as compared to the USA, where one in five citizens hold a private pilot’s license. Nevertheless, Beechcraft products do have a market niche in this country. Their principal customers include general and regional aviation operators, as well as private pilots and businesspersons in need of dependable workhorses. However, even the manufacturer finds it hard to appraise the potential market potential: "Nobody can estimate the current market; in the Soviet times, different [Russian] aircraft types were represented by hundreds of examples, whereas now only few of each type are in operation". For the time being, the most popular Beechcraft model in Russia is now the King Air 350i, which is capable of transporting eight to 12 passengers to 3,500 km.
Читайте также
Beechcraft Denali: долгожданная премьера

Долгая дорога Beechcraft Denali к сертификации приближается к концу. Самолет, задуманный как уникал...

Забудьте о бизнес-джетах: Hill HX50 - первый в мире полностью частный вертолет

Стоимость вертолета от Hill Helicopters, предназначенного для личного использования, начинается прим...

Серия Designer от Bell Helicopter: вертолет для взыскательной публики

Новый интерьер для Bell 429 включает в себя модернизацию всех материалов салона, сочетая качество ма...

Элегантность и лаконичность: как промышленные дизайнеры создавали интерьер новой Cessna Citation

Зайдите внутрь Cessna Citation CJ3 Gen2 — и на вас быстро нахлынет волна сдержанной элегантности. От...

Cessna Citation Ascend: чище, тише, дольше

В погоне за снижением карбонового следа каждый авиастроитель выбирает свой путь. Легендарная америка...

Кулинарная одиссея: обед в этом самолете вы не забудете никогда

Футуристический концепт интерьера частного самолета по версии дизайнеров из PriestmanGoode.

Спортивный облегченный салон Embraer Phenom 100EX стал более безопасным

Легкий твинджет получил больше комфорта и безопасности при сохранении цены в 4,995 млн долл.

ACJ TwoTwenty: не ведая границ

Бизнес-версия самой маленькой "гражданской" модели Airbus всколыхнула рынок в сегменте биз...

Безопасный самолёт: рейтинг самых надежных судов

Многие согласятся с тем фактом, что самолеты - это самый безопасный вид транспорта. Для того, чтобы ...

Spirit создаст композитный фюзеляж для нового легкого реактивного самолета HondaJet 2600

Honda Aircraft планирует сертифицировать новый легкий реактивный самолет HondaJet 2600 в 2028 году, ...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти