0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
26.05.2016
Новости

EMS-configured H135 for Russia

Airbus Helicopters pins great hopes on promoting its H135 light twin-engine model on the Russian emergency medical services (EMS) market. One such aircraft, fitted with a medical module, is not just present in HeliRussia 2016’s static park: for the first time in the history of the exhibition, the manufacturer is organizing demonstrating flights for potential customers. The H135 will also become the first Airbus Helicopters model to be built under license in Russia. The agreement to that effect was signed with Yekaterinburg-based Ural Works of Civil Aviation (UWCA) in early 2016. Airbus Helicopters expects that 160 helicopters of this type can be sold in Russia in the next decade. The manufacturer is already in talks with Russian operators such as Gazprom avia, PANH as well as with the Ministry of Emergency Relief. The first Russian-assembled H135 is planned to be put into operation in 2017. Emeric Lhomme, General Manager at the Russian subsidiary Airbus Helicopters Vostok, told Show Observer that the model was chosen for Russian assembly as the most suitable EMC type: “Almost 60% of EMS helicopters operated worldwide are AH helicopters, in the first place H135 helicopters.” The aircraft can transport two casualties and two medics. Airbus Helicopters’ partnership with UWCA will not be restricted to supplying knock-down kits. It also implies organization of turnkey EMC solutions for Russian regions. “Together with our partner UWCA we will provide the helicopter, take care of the maintenance and the operations, the customer will just buy flight hours,” Lhomme noted. He mentioned that apart from the plans involving deliveries to local EMC operators the partners were looking into the possibility of setting up a dedicated helicopter operator to service the project. “This initiative is supported by the government of Russia. Our purpose with our partner is to propose this solution in every region of Russia that is interested in this service,” Lhomme said, adding that under a contract with federal or regional government agencies each H135 could fly more than 300 hours per year

Читайте также

Итальянская авиакомпания пополнит флот новым Challenger 3500

Air Corporate SRL разместила твердый заказ на Bombardier Challenger 3500 и намерена стать первой в Е...

Производительность бизнес-джетов улучшила результаты Embraer за второй квартал

Высокие продажи и поставки бизнес-джетов Embraer помогли улучшить общие финансовые результаты бразил...

Daher представил Kodiak 900 – новую версию легендарного Kodiak 100

На авиашоу AirVenture Oshkosh в США (Ошкош, штат Висконсин) компания Daher провела презентац...

Gulfstream G800 совершил первый трансатлантический полет

Новейший самолет американского производителя Gulfstream – ультра-дальняя модель G800 – впервые подня...

EASA одобрило Gulfstream G650 для аэропортов с крутым заходом на посадку

EASA одобрило бизнес-джеты Gulfstream G650 и G650ER для заходов на посадку с крутизной 6 градусов в ...

Продажи бизнес-джетов со вторичного рынка растут, но в будущем нас ждет замедление показателей

Согласно новому отчету Международной ассоциации авиационных дилеров (IADA), в первой половин...

Daher начинает поставки TBM 960 в США

Daher начал поставки своего нового TBM 960 клиентам в США на прошлой неделе, после одобрения FAA 24 ...

Gulfstream G800 совершил свой первый полет

Новый флагман бизнес-авиации G800 американского производителя Gulfstream совершил первый полет 28 ию...

Цены на бизнес-джеты продолжают расти

Стоимость дальнемагистральных самолетов и бизнес-лайнеров выросла на 32% за последний год, в то ...

FlightSafety и Honda Aircraft продлевают соглашение об обучении

Новый полнопилотажной симулятор HondaJet уровня D производства FlightSafety был добавлен в учебный ц...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти