0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
29.08.2013
Новости

Energia demonstrates Russia’s future spaceship

Russia’s Energia Rocket and Space Corporation is showcasing here aat MAKS 2013 air show a mock-up of the descent module for the prospective New Generation Piloted Transport Ship (abbreviated to PTK-NP in Russian). The exhibit premiered at the Paris Air Show in June. "This is the first full-scale mock-up we are working with," says Energia CEO and general designer Vitaly Lopota. Energia completed conceptual design work on PTK-NP in late 2012. The design is currently under assessment at specialised industry institutes; if successful, it will be used for the development of blueprints for the manufacture of the first prototype. Lopota says PTK-NP was designed with the use of "digital technology", and that, given sufficient funding, flight tests may commence in 2017. Earlier, Energia named 2015 as the likely year for the launch of the test program. The current iteration of the descent module design differs somewhat from the original 2007-2008 concept, which called for a breakthrough fully rocket-assisted landing system utilising solid-propellant soft-landing engines and deployable landing gear. It was believed at the time that such a design would allow for a landing accuracy of 1 km or less. Parachute recovery was envisaged only as an emergency escape system for the crew compartment. In the 2009-2010 preliminary design, the soft-landing engines got replaced with a set of solid-fuel gas generators and variable throat nozzles. However, in the course of the design evaluation in late 2010, Central Research Institute of Machine Building (TsNIImash) criticized this solution as being insufficiently reliable. As a result, Energia amended the conceptual design with a combined parachute/rocket-assisted landing system, which will ensure a landing precision of around 3 km. The original concept called for the development of several PTK-NP variants: for Earth orbit, lunar, rescue, and cargo resupply/resupply and return missions. The conceptual design envisaged only two of the versions: the PTK-S version for ISS resupply and the PTK-Z for autonomous orbital missions. Later, however, the lunar variant was assigned higher priority.

Читайте также

Самые быстрые пассажирские и военные самолеты в мире

Самые быстрые самолеты всегда привлекают внимание. Некоторые из них движутся быстрее скорости звука ...

Большие премьеры Monaco Yacht Show

Продолжаем держать руку на пульсе мировой яхтенной индустрии. Что нового нас ждет в этом году на Mon...

Покупательская способность вернулась в бизнес-авиацию

Поставки бизнес-джетов растут, покупатели вновь активны, а цены на вторичном рынке по-прежнему высок...

Самые большие самолеты в мире - топ-10 крупнейших моделей

Какой самый большой самолет в мире? А в России? Мы собрали самые крупные экземпляры летательных аппа...

Стоимость самолетов остается высокой, несмотря на экономические препятствия

Согласно отчету Vref, службы по оценке самолетов, о тенденциях рынка за третий квартал 2022 года, ст...

Dala Air подписала контракт на поставку двух санитарных самолетов Pilatus PC-12

Dala Air, первый и крупнейший оператор санитарных самолетов Pilatus PC-12 в Центральной Азии, расшир...

Рельефный слепок карты Европы

Что говорят цифры бизнес-авиации о дрейфах на геополитической карте? Главный стимул и подъемная сила...

Cannes Yachting Festival 2022: премьеры, которые нельзя пропустить

Через две недели в Каннах открывается фестиваль яхт – первая международная выставка в сезоне осенних...

Рынок техобслуживания джетов сопротивляется

Несмотря на то, что, сделать плановый ремонт бизнес-джету практически нельзя, в некоторых случаях эт...

Электрический самолет Eviation скоро отправится в полет

По словам официальных лиц компании, Eviation все еще находится на пути к выполнению первого испытате...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти