Foreign helicopter deliveries to Russia grew by 50% | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
23.05.2014
Новости

Foreign helicopter deliveries to Russia grew by 50%

А record number of helicopters were imported into Russia in 2013. Foreign deliveries grew by 50% on the previous year to 145 units, the HeliRussia 2014 organizers report. As of early 2014, there were 548 foreign-made helicopters registered in the country compared to 246 back in 2009, an increase of more than 100%. Light helicopter imports grew by 39%. Robinson Helicopter Company remained an absolute leader in this category, delivering 86 aircraft (against 62 in 2012). The growth was largely down to the high demand for the US manufacturer’s new R66 gas-turbine model, which obtained a local type certificate in March 2013. A total of 48 R66 deliveries to Russia were made in 2013. Imports of medium helicopters grew by 64%; Airbus Helicopters (known as Eurocopter until January 2014) continued to reign in this segment, delivering 28 aircraft (compared to 19 in 2012). These included AS350s, EC145s, EC120s and EC130s. Another three Airbus helicopters were delivered by third party companies. In all, 33 helicopters from the European manufacturer were delivered to Russia last year (against 22 in 2012), bringing the total fleet to upwards of 140 units. Anglo-Italian manufacturer AgustaWestland saw a 270% increase in imports to Russia year-on-year with 19 deliveries: 13 AW139 medium helicopters, two AW119s and four AW109SPs light rotorcraft. There are currently 18 AW139s operated in Russia, including four locally built examples. Another US manufacturer — Bell Helicopter delivered nine aircraft, two more than the year before. There were eight Bell-429s and a single Bell-407.
Читайте также
Взгляд в будущее авионики для пилотируемых самолетов

Производители авионики изучают ряд новых технологий: тенденции ведут к упрощению управления транспор...

Экология самолета: EBAA создает стандарты по оценке устойчивого развития бизнес-авиации

Результатом программы станет введение знака соответствия, который может быть применим ко всем компан...

Водородный бизнес-джет может сделать частную авиацию «зеленой»

Французский стартап Beyond Aero заявил о планах создать водородно-электрический бизнес-джет среднего...

Вертолет для дела: яркие новинки с HeliRussia-2023

Россия – страна вертолетная. Благодаря своей протяженности она будто создана для массового применени...

Полет начинается с FBO

Знаменитое изречение о театре и вешалке легко применимо к полету на бизнес-джете и терминалу. Именно...

Весеннее обновление: EBACE-2023

В конце мая десятки бизнес-джетов по традиции слетелись в Женеву. Причиной тому – не экономический с...

С первого взгляда: рейтинг необычных частных самолетов

Среди десятков бизнес-самолетов с достаточно однотипными конструкциями, встречаются те, что запомина...

Поставки джетов 2022: богатые стали богаче

Всех много, а всего мало – так можно охарактеризовать итоги 2022 году в контексте поставок новых биз...

Gulfstream Уолта Диснея наконец восстановят

Интерьер частного самолета, к которому приложил руку сам маэстро, подвергнется капитальному ремонту,...

Falcon 10X получает еще одну награду за дизайн

Французский производитель ожидает, что долгожданный флагман поступит в эксплуатацию в 2025 году. Наг...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти