0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
07.09.2015
Новости

High-speed UAV Fregat was presented at MAKS-2015 airshow

Kronshtadt Group held a presentation of advanced high-speed UAV Fregat, which does not require an airfield, at MAKS-2015 international airshow. Kronshtadt Company (part of Kronshtadt Group) is starting development of Fregat UAV, which does not require an airfield. In accordance with the performance specification, Fregat will combine a vertical takeoff and landing capability with a good aircraft performance, which allows carrying out work in hard-to-reach regions having no airfield structure, the company explained. The UAV designed for aerial reconnaissance and cargo transportation will be able to carry a payload of 1 700 kg (when taking off like an aircraft) and 1000 kg (when taking off like a helicopter). Ceiling will be 8000 m, maximum flight duration – around 10 hours. The project will be implemented in several stages. At the first stage a flying model will be created in order to test major technical solutions. At the second stage a prototype powered by a production engine will be developed and tested. Depending on the results of the second stage, a decision on starting further research and development work will be made, the company added. Resources and competencies of Kronshtadt Group, gained during implementation of projects in the area of development and production of UAVs, will be used throughout the project. «Development of Fregat UAV, which does not need an airfield, is in line with development trends of aircraft industry,” Director of UAV Department of Kronshtadt Group Nikolai Dolzhenkov. “UAV with such parameters has a bright future and it will be in demand. It may carry out different missions from monitoring to express delivery of cargo”.

Читайте также

Бизнес-авиация в России: закон на стороне вторичного рынка

Рынок бывших в эксплуатации бизнес-джетов в России, несмотря на беспрецедентное давление, продолжает...

LABACE возвращается на мировую арену

Крупнейшая выставка бизнес-авиации в Латинской Америке возвращается спустя три года в изменившийся м...

Нелетная погода: как ударил кризис по бизнес-авиации

Российская бизнес-авиация оказалась на грани выживания, за границей которого ее, очевидно, ждет пики...

Лучшие из лучших: топ-20 производителей авиатехники бизнес-класса

Хотите купить самолет или вертолет? Начните с изучения ключевых фактов о производителях самолетов, ч...

Gulfstream получил премию IY&AA Design Award за салон G700

Gulfstream G700 был удостоен Международной премии в области яхт и авиации 2022 года International Ya...

Творческий полет: креативная студия ACJ TwoTwenty поможет создать свой уникальный самолет

Пространство демонстрирует секцию салона ACJ TwoTwenty в натуральную величину, который клиенты могут...

EBACE: новости «большой тройки»

В выставочном комплексе Palexpo в Женеве с 23 по 25 мая прошла Европейская выставка и конференция де...

Исследователь неба: футуристический дизайн самолета от Lufthansa Technik

Салон с панорамным прозрачным верхом, терраса с лаундж-зоной на свежем воздухе, зона бара и даже про...

Bombardier Challenger 3500 обгоняет конкурентов

Новый Challenger вступает «в игру» с самыми востребованными джетами ведущих мировых производителей: ...

Авиационный консалтинг: подробный расчет расходов

Что включает в себя понятие «авиационный консалтинг» и что необходимо знать будущему владельцу возду...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти