Mi-171A2 completes another testing phase | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
26.05.2015
Новости

Mi-171A2 completes another testing phase

In late April, the Mil Mi-171A2 flying testbed completed the second phase of the preliminary flying tests at the Moscow Mil Plant to checking the multirole medium helicopter’s readiness for additional certification tests. The testbed performed a total of 67 ground runs and 72 flights, which confirmed that the helicopter’s performance meets the design parameters. The second phase tested the Klimov VK-2500PS-03 engines, as well as the modified stabilizer and tail-rotor pylon. The rotor system was also tested. The first phase tested the new main rotor blades made of polymers and composites, the X-shaped tail rotor, improved rotorhubs and swashplate, and also the 8M reinforced transmission. The first phase included 43 flights, which demonstrated lower main rotor vibrations, an increase in the main rotor thrust of more than 800 kg, and improved stability thanks to the new tail rotor. The next testing phase will involve tethered trials to test the compliance of the rotor drive system and actuators with the requirements of the AP-29 aviation rules. The first Mi-171A2 prototype is also going through tests. By the beginning of May, this airframe had performed 42 of the 178 planned flights. A second prototype is in the final phase of completion. It will incorporate all the structural improvements to be incorporated in future production helicopters. The Mi-171A2 is the latest in the Mi-8/17 family of medium helicopters. It features the KBO-17 digital avionics suite developed by the Ulyanovsk Instrument Manufacturing Design Bureau. The KBO-17 eliminates the need for a flight engineer, bringing down the crew headcount to two.
Читайте также
Beechcraft Denali: долгожданная премьера

Долгая дорога Beechcraft Denali к сертификации приближается к концу. Самолет, задуманный как уникал...

Забудьте о бизнес-джетах: Hill HX50 - первый в мире полностью частный вертолет

Стоимость вертолета от Hill Helicopters, предназначенного для личного использования, начинается прим...

Серия Designer от Bell Helicopter: вертолет для взыскательной публики

Новый интерьер для Bell 429 включает в себя модернизацию всех материалов салона, сочетая качество ма...

Элегантность и лаконичность: как промышленные дизайнеры создавали интерьер новой Cessna Citation

Зайдите внутрь Cessna Citation CJ3 Gen2 — и на вас быстро нахлынет волна сдержанной элегантности. От...

Cessna Citation Ascend: чище, тише, дольше

В погоне за снижением карбонового следа каждый авиастроитель выбирает свой путь. Легендарная америка...

Кулинарная одиссея: обед в этом самолете вы не забудете никогда

Футуристический концепт интерьера частного самолета по версии дизайнеров из PriestmanGoode.

Спортивный облегченный салон Embraer Phenom 100EX стал более безопасным

Легкий твинджет получил больше комфорта и безопасности при сохранении цены в 4,995 млн долл.

ACJ TwoTwenty: не ведая границ

Бизнес-версия самой маленькой "гражданской" модели Airbus всколыхнула рынок в сегменте биз...

Безопасный самолёт: рейтинг самых надежных судов

Многие согласятся с тем фактом, что самолеты - это самый безопасный вид транспорта. Для того, чтобы ...

Spirit создаст композитный фюзеляж для нового легкого реактивного самолета HondaJet 2600

Honda Aircraft планирует сертифицировать новый легкий реактивный самолет HondaJet 2600 в 2028 году, ...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти