0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
26.05.2015
Новости

Mi-171A2 completes another testing phase

In late April, the Mil Mi-171A2 flying testbed completed the second phase of the preliminary flying tests at the Moscow Mil Plant to checking the multirole medium helicopter’s readiness for additional certification tests. The testbed performed a total of 67 ground runs and 72 flights, which confirmed that the helicopter’s performance meets the design parameters. The second phase tested the Klimov VK-2500PS-03 engines, as well as the modified stabilizer and tail-rotor pylon. The rotor system was also tested. The first phase tested the new main rotor blades made of polymers and composites, the X-shaped tail rotor, improved rotorhubs and swashplate, and also the 8M reinforced transmission. The first phase included 43 flights, which demonstrated lower main rotor vibrations, an increase in the main rotor thrust of more than 800 kg, and improved stability thanks to the new tail rotor. The next testing phase will involve tethered trials to test the compliance of the rotor drive system and actuators with the requirements of the AP-29 aviation rules. The first Mi-171A2 prototype is also going through tests. By the beginning of May, this airframe had performed 42 of the 178 planned flights. A second prototype is in the final phase of completion. It will incorporate all the structural improvements to be incorporated in future production helicopters. The Mi-171A2 is the latest in the Mi-8/17 family of medium helicopters. It features the KBO-17 digital avionics suite developed by the Ulyanovsk Instrument Manufacturing Design Bureau. The KBO-17 eliminates the need for a flight engineer, bringing down the crew headcount to two.

Читайте также

Исследователь неба: футуристический дизайн самолета от Lufthansa Technik

Салон с панорамным прозрачным верхом, терраса с лаундж-зоной на свежем воздухе, зона бара и даже про...

Bombardier Challenger 3500 обгоняет конкурентов

Новый Challenger вступает «в игру» с самыми востребованными джетами ведущих мировых производителей: ...

Авиационный консалтинг: подробный расчет расходов

Что включает в себя понятие «авиационный консалтинг» и что необходимо знать будущему владельцу возду...

Финансирование частного самолета #2

Основными схемами финансирования сделки по покупке воздушного судна (ВС) являются кредит под...

Cessna SkyCourier: дизайн с чистого листа

Три модели SkyCourier сделали более 2100 часов в рамках программы летных испытаний, которая официаль...

Новинки Gulfstream: G800 и G400

В обновленной коллекции авиапроизводителя будет 6 моделей, от суперсредней до сверхдальней: G280 - G...

Challenger 3500: суперсредний джет с комфортом дальнемагистрального

Новый Challenger 3500 от Bombardier пытается переписать правила для бизнес-джетов суперсреднего клас...

Falcon 10X: самый большой и самый дальний

Dassault Aviation запускает новый проект — Falcon 10X — высокоскоростной, ультрадальнемагистральный ...

Расширенный список новых возможностей Pilatus PC-24

Pilatus PC-24 — первый и единственный в мире суперуниверсальный реактивный самолет с уникальными хар...

Нюансы рейсов бизнес-авиации: багаж в частном самолете - часть #5

Требований для провоза специфического багажа может быть много, но суть сводится к одному: обо всех д...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти