0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
16.09.2015
Новости

Ramenskoye bizav center to open soon

The International Center for Business Aviation at Ramenskoe airfield outside Moscow is preparing to welcome its first commercial customers. The project was launched 18 months ago by AVCOM Group. First AVCOM ironed out formalities like registering the land rent agreement and defining the site boundaries. After that, the company and contractors cleared the territory, laid over 1.5 km of asphalted roads to provide direct access to the site, and repaired 45,000 square meters of apron. Work has now been completed to erect two maintenance and storage hangars with a total area of 4,500 square meters, which can accommodate business jet sizes up to the Bombardier Challenger 850. “Subsidiary AVCOM-Technique has been successfully operating a bizav MRO center at the site since early 2015, providing quality repair and maintenance services on most aircraft types,” says Avcom Group President Eugeny Bakhtin. Ramenskoe airfield is currently undergoing a comprehensive runway and taxiway renovation to be able to receive civilian aircraft, both fixed- and rotary-wing types. “Our current objective is to complete separating the civilian sector of the airfield from the restricted experimental and flight testing area, which is controlled by Gromov Flight Research Institute,” Bakhtin says. AVCOM is planning to relax the restrictions in its sector by September 2015. After an approval is received from the Federal Air Transport Agency, the airfield will start supporting GA operations. Commercial bizav operations are expected to commence by year-end, following certification of AVCOM’s on-site security service. “We cannot say we are entirely happy with the pace and quality and construction: we have been forced to delay the launch of several auxiliary facilities,” Bakhtin notes. “Nevertheless, most of the facilities – the hangars, storage and maintenance premises – have been overhauled and successfully put into operation.” The Ramenskoe project is primarily aimed at operators owners of light and medium-sized fixed- and rotary-wing bizav and GA aircraft. The busy Moscow’s major airports have few available slots to offer to this category of business aviation.

Читайте также

Исследователь неба: футуристический дизайн самолета от Lufthansa Technik

Салон с панорамным прозрачным верхом, терраса с лаундж-зоной на свежем воздухе, зона бара и даже про...

Bombardier Challenger 3500 обгоняет конкурентов

Новый Challenger вступает «в игру» с самыми востребованными джетами ведущих мировых производителей: ...

Авиационный консалтинг: подробный расчет расходов

Что включает в себя понятие «авиационный консалтинг» и что необходимо знать будущему владельцу возду...

Финансирование частного самолета #2

Основными схемами финансирования сделки по покупке воздушного судна (ВС) являются кредит под...

Cessna SkyCourier: дизайн с чистого листа

Три модели SkyCourier сделали более 2100 часов в рамках программы летных испытаний, которая официаль...

Новинки Gulfstream: G800 и G400

В обновленной коллекции авиапроизводителя будет 6 моделей, от суперсредней до сверхдальней: G280 - G...

Challenger 3500: суперсредний джет с комфортом дальнемагистрального

Новый Challenger 3500 от Bombardier пытается переписать правила для бизнес-джетов суперсреднего клас...

Falcon 10X: самый большой и самый дальний

Dassault Aviation запускает новый проект — Falcon 10X — высокоскоростной, ультрадальнемагистральный ...

Расширенный список новых возможностей Pilatus PC-24

Pilatus PC-24 — первый и единственный в мире суперуниверсальный реактивный самолет с уникальными хар...

Нюансы рейсов бизнес-авиации: багаж в частном самолете - часть #5

Требований для провоза специфического багажа может быть много, но суть сводится к одному: обо всех д...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти