0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
29.10.2014
Новости

Russia's fourth Mi-38 makes flight debut

Russian Helicopters has performed the first flight with a pre-series production example of the Mil Mi-38 transport helicopter, and will soon launch certification testing activities using the aircraft. After making its debut at Kazan Helicopters’ test centre earlier this month, the Klimov TV7-117V turboshaft-engined Mi-38 was transported to the Mil Moscow Helicopter Plant, where it will be prepared for certification testing. It is the second prototype to have been flown with Russian engines, following an example which made its first flight in November 2013. The Mi-38 programme’s first two prototypes were flown using Pratt & Whitney Canada PW127s, but Flightglobal’s Ascend Fleets database records the first of these as having been re-engined using the Klimov design. Enhancements introduced with the pre-series production aircraft include a shock-resistant fuel system and larger windows in the main cabin. “The Mi-38 development programme is making good progress,” says Russian Helicopters deputy chief executive Vadim Ligai. “Assembly production has already been launched on the fuselage of the first series-produced units.” It is unclear who the customer will be for these aircraft, however, with Ascend so far recording no confirmed buyers for the type. Russian Helicopters cites interest in the 15.6t-class Mi-38 as coming from Russia, the Commonwealth of Independent States, Africa, south-east Asia and Latin America. Applications for the rotorcraft include utility and VIP transport tasks, it adds, with the type capable of accommodating up to 30 passengers. The type can alternatively be used to carry a maximum internal cargo of 6,000kg (13,200lb).

Читайте также

Бизнес-авиация в России: закон на стороне вторичного рынка

Рынок бывших в эксплуатации бизнес-джетов в России, несмотря на беспрецедентное давление, продолжает...

LABACE возвращается на мировую арену

Крупнейшая выставка бизнес-авиации в Латинской Америке возвращается спустя три года в изменившийся м...

Нелетная погода: как ударил кризис по бизнес-авиации

Российская бизнес-авиация оказалась на грани выживания, за границей которого ее, очевидно, ждет пики...

Лучшие из лучших: топ-20 производителей авиатехники бизнес-класса

Хотите купить самолет или вертолет? Начните с изучения ключевых фактов о производителях самолетов, ч...

Gulfstream получил премию IY&AA Design Award за салон G700

Gulfstream G700 был удостоен Международной премии в области яхт и авиации 2022 года International Ya...

Творческий полет: креативная студия ACJ TwoTwenty поможет создать свой уникальный самолет

Пространство демонстрирует секцию салона ACJ TwoTwenty в натуральную величину, который клиенты могут...

EBACE: новости «большой тройки»

В выставочном комплексе Palexpo в Женеве с 23 по 25 мая прошла Европейская выставка и конференция де...

Исследователь неба: футуристический дизайн самолета от Lufthansa Technik

Салон с панорамным прозрачным верхом, терраса с лаундж-зоной на свежем воздухе, зона бара и даже про...

Bombardier Challenger 3500 обгоняет конкурентов

Новый Challenger вступает «в игру» с самыми востребованными джетами ведущих мировых производителей: ...

Авиационный консалтинг: подробный расчет расходов

Что включает в себя понятие «авиационный консалтинг» и что необходимо знать будущему владельцу возду...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти