0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
27.05.2015
Новости

Russia and China to develop a heavy helicopter

Russia and China have officially launched a joint development of a new heavy helicopter with a framework agreement signed in early May between the Russian Helicopters holding and Aviation Industry Corporation of China (AVIC). According to the Russian manufacturer, the future rotorcraft named Advanced Heavy Lifter will have a take-off weight of 38 tons, and to be able to carry 10 tons of cargo inside the cabin or 15 tons on an external sling. This means it will be smaller than the world’s largest helicopter – Mil Mi-26T with 56 tons MTOW and 20 tons of load capacity. It was earlier suggested by the Russian side as a possible platform for the AHL. The future Russo-Chinese aircraft is expected to be capable to perform various missions including transportation, medevac, firefighting and much more. Russian Helicopters and AVIC have been negotiating on this program for several years. The partners have already defined the preliminary technical specifications of the new helicopter and continue to finalize its concept. The general contract for the AHL development is to be signed later this year, says the Russian manufacturer. The partners expect that demand for the new heavy helicopter in China could exceed 200 airframes by 2040. The new helicopter will be manufactured in China. As Russia’s vice-premier Dmitry Rogozin mentioned earlier, the Chinese side will act as an investor in the program, which Russia views as a commercial project. He also suggested that Russia could propose a powerplant for the new helicopter. Vladislav Masalov, the head of Russia’s United Engine Corporation, told Show Observer that the aircraft’s new turboshaft engine could be based on the gas generator of the new PD-14 turbofan developed by the corporation for Russia’s MC-21 narrowbody airliner. “We have evaluated [together with Russian Helicopters] the feasibility and deadlines of this work, but Russian Helicopters should issue a formal request for proposal for us, and needs to be interested in the program,” he added. The AHL will become the second Russo-Chinese aviation program. One year ago, the two countries launched a joint development effort for a future widebody commercial airliner, which is expected to enter service in 2023-25.

Читайте также

Исследователь неба: футуристический дизайн самолета от Lufthansa Technik

Салон с панорамным прозрачным верхом, терраса с лаундж-зоной на свежем воздухе, зона бара и даже про...

Bombardier Challenger 3500 обгоняет конкурентов

Новый Challenger вступает «в игру» с самыми востребованными джетами ведущих мировых производителей: ...

Авиационный консалтинг: подробный расчет расходов

Что включает в себя понятие «авиационный консалтинг» и что необходимо знать будущему владельцу возду...

Финансирование частного самолета #2

Основными схемами финансирования сделки по покупке воздушного судна (ВС) являются кредит под...

Cessna SkyCourier: дизайн с чистого листа

Три модели SkyCourier сделали более 2100 часов в рамках программы летных испытаний, которая официаль...

Новинки Gulfstream: G800 и G400

В обновленной коллекции авиапроизводителя будет 6 моделей, от суперсредней до сверхдальней: G280 - G...

Challenger 3500: суперсредний джет с комфортом дальнемагистрального

Новый Challenger 3500 от Bombardier пытается переписать правила для бизнес-джетов суперсреднего клас...

Falcon 10X: самый большой и самый дальний

Dassault Aviation запускает новый проект — Falcon 10X — высокоскоростной, ультрадальнемагистральный ...

Расширенный список новых возможностей Pilatus PC-24

Pilatus PC-24 — первый и единственный в мире суперуниверсальный реактивный самолет с уникальными хар...

Нюансы рейсов бизнес-авиации: багаж в частном самолете - часть #5

Требований для провоза специфического багажа может быть много, но суть сводится к одному: обо всех д...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти