Russia and Ukraine have established a joint engineering center | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
20.03.2014
Новости

Russia and Ukraine have established a joint engineering center

Russia and Ukraine have established a joint engineering center for development and production of aircraft engines, Vzglyad reports with reference to the president of Motor Sich (Zaporozhye, Ukraine), Vyacheslav Boguslaev. According to him, the following companies have established the center: Motor Sich (Ukraine), Ivchenko-Progress (Ukraine) and United Engine Corporation (Russia). The parties own 49% and 51% shares respectively. At present the center is being registered in Moscow. The center’s program includes submission of applications for certification of the newly developed aircraft engines. The partiers will own the certificates on a parity basis. The cooperation for production of the developed engines will be approved by the Board of Directors. The distribution of roles and responsibilities will be determined on the basis of investments made by each party during development of the engine. At the same time the distribution of costs related to development of the new engines to be certified will be considered and defined by the Board of Directors. The idea of establishing the engineering center is connected with the loss of “engine-building capital” status by Moscow due to closing down of many design bureaus, the president of Motor Sich noted. «Our mission is to create a basis for development made of the “pieces” of those design bureaus, establish a Moscow cluster of this engineering center, - Boguslaev said. – Our goal is to develop and manufacture new aircraft engines together». Representatives of UEC have already selected 8 new engines, which are being developed in Zaporozhye, for their further certification and production in the network of the joint engineering center.
Читайте также
Взгляд в будущее авионики для пилотируемых самолетов

Производители авионики изучают ряд новых технологий: тенденции ведут к упрощению управления транспор...

Экология самолета: EBAA создает стандарты по оценке устойчивого развития бизнес-авиации

Результатом программы станет введение знака соответствия, который может быть применим ко всем компан...

Водородный бизнес-джет может сделать частную авиацию «зеленой»

Французский стартап Beyond Aero заявил о планах создать водородно-электрический бизнес-джет среднего...

Вертолет для дела: яркие новинки с HeliRussia-2023

Россия – страна вертолетная. Благодаря своей протяженности она будто создана для массового применени...

Полет начинается с FBO

Знаменитое изречение о театре и вешалке легко применимо к полету на бизнес-джете и терминалу. Именно...

Весеннее обновление: EBACE-2023

В конце мая десятки бизнес-джетов по традиции слетелись в Женеву. Причиной тому – не экономический с...

С первого взгляда: рейтинг необычных частных самолетов

Среди десятков бизнес-самолетов с достаточно однотипными конструкциями, встречаются те, что запомина...

Поставки джетов 2022: богатые стали богаче

Всех много, а всего мало – так можно охарактеризовать итоги 2022 году в контексте поставок новых биз...

Gulfstream Уолта Диснея наконец восстановят

Интерьер частного самолета, к которому приложил руку сам маэстро, подвергнется капитальному ремонту,...

Falcon 10X получает еще одну награду за дизайн

Французский производитель ожидает, что долгожданный флагман поступит в эксплуатацию в 2025 году. Наг...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти