0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
02.10.2013
Новости

Russia eyes additional airports for low-cost carriers

The Russian government is considering Ramenskoye Airfield and Yermolino Airport as possible airports for low-cost carriers (LCC) in the Kaluga region, Kommersant newspaper has reported. The new locations are necessary as Moscow’s three existing airports—Domodedovo, Sheremetyevo and Vnukovo—will not be able to handle expected high levels of passenger growth. In addition, Aeroflot and UTair have disclosed their plans to launch an LCC subsidiary, which will increase the number of passengers in Moscow. Kommersant said Aeroflot plans to base its LCC at Domodedovo airport while UTair has chosen Yermolino. According to UTair CEO Andrey Martirosov, even if capacity reduces at Moscow’s existing airports, they will reach their peak capacity in a couple of years. During the first seven months of 2013, passenger numbers have grown 14.9% to 56.361 million. Martirosov added that with minimum investments Yermolino could handle six to 10 million passengers per year. Using Ramenskoye as a civil airport has been discussed for a couple of years. It is located 40 km southeast of Moscow near Zhukovsky. It is currently used as a major aircraft testing facility and as a base for Ministry of Emergency Situations. The airfield is a part of Gromov Flight Research Institute and hosts the MAKS Air Show every two years. The main problem facing officials is how to combine the flight-testing aerodrome, which is used for military aircraft, with a civil airport. Moscow’s fourth airport, Bykovo, situated not far from Ramenskoye, handled regional flights during the USSR period. During 1970s and ‘80s, it operated 525-550 flights per day. However, the government does not consider it a new airport for Moscow even though it is situated not far from the city. In 2010, it stopped operations and was turned into a car parking facility for car sales companies.

Читайте также

Бизнес-авиация в России: закон на стороне вторичного рынка

Рынок бывших в эксплуатации бизнес-джетов в России, несмотря на беспрецедентное давление, продолжает...

LABACE возвращается на мировую арену

Крупнейшая выставка бизнес-авиации в Латинской Америке возвращается спустя три года в изменившийся м...

Нелетная погода: как ударил кризис по бизнес-авиации

Российская бизнес-авиация оказалась на грани выживания, за границей которого ее, очевидно, ждет пики...

Лучшие из лучших: топ-20 производителей авиатехники бизнес-класса

Хотите купить самолет или вертолет? Начните с изучения ключевых фактов о производителях самолетов, ч...

Gulfstream получил премию IY&AA Design Award за салон G700

Gulfstream G700 был удостоен Международной премии в области яхт и авиации 2022 года International Ya...

Творческий полет: креативная студия ACJ TwoTwenty поможет создать свой уникальный самолет

Пространство демонстрирует секцию салона ACJ TwoTwenty в натуральную величину, который клиенты могут...

EBACE: новости «большой тройки»

В выставочном комплексе Palexpo в Женеве с 23 по 25 мая прошла Европейская выставка и конференция де...

Исследователь неба: футуристический дизайн самолета от Lufthansa Technik

Салон с панорамным прозрачным верхом, терраса с лаундж-зоной на свежем воздухе, зона бара и даже про...

Bombardier Challenger 3500 обгоняет конкурентов

Новый Challenger вступает «в игру» с самыми востребованными джетами ведущих мировых производителей: ...

Авиационный консалтинг: подробный расчет расходов

Что включает в себя понятие «авиационный консалтинг» и что необходимо знать будущему владельцу возду...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти