Russia eyes additional airports for low-cost carriers | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
02.10.2013
Новости

Russia eyes additional airports for low-cost carriers

The Russian government is considering Ramenskoye Airfield and Yermolino Airport as possible airports for low-cost carriers (LCC) in the Kaluga region, Kommersant newspaper has reported. The new locations are necessary as Moscow’s three existing airports—Domodedovo, Sheremetyevo and Vnukovo—will not be able to handle expected high levels of passenger growth. In addition, Aeroflot and UTair have disclosed their plans to launch an LCC subsidiary, which will increase the number of passengers in Moscow. Kommersant said Aeroflot plans to base its LCC at Domodedovo airport while UTair has chosen Yermolino. According to UTair CEO Andrey Martirosov, even if capacity reduces at Moscow’s existing airports, they will reach their peak capacity in a couple of years. During the first seven months of 2013, passenger numbers have grown 14.9% to 56.361 million. Martirosov added that with minimum investments Yermolino could handle six to 10 million passengers per year. Using Ramenskoye as a civil airport has been discussed for a couple of years. It is located 40 km southeast of Moscow near Zhukovsky. It is currently used as a major aircraft testing facility and as a base for Ministry of Emergency Situations. The airfield is a part of Gromov Flight Research Institute and hosts the MAKS Air Show every two years. The main problem facing officials is how to combine the flight-testing aerodrome, which is used for military aircraft, with a civil airport. Moscow’s fourth airport, Bykovo, situated not far from Ramenskoye, handled regional flights during the USSR period. During 1970s and ‘80s, it operated 525-550 flights per day. However, the government does not consider it a new airport for Moscow even though it is situated not far from the city. In 2010, it stopped operations and was turned into a car parking facility for car sales companies.
Читайте также
Gulfstream поставил клиентам первые два самолета G700

Оба самолета в настоящее время находятся в эксплуатации у неназванных клиентов в США.

Андрей Шмаков: «Соленые грузди, селедка и пирожки — это и есть ДНК русского человека»

Мила и Ольга Трещёвы, гастрономические обозреватели Jets.ru пообщались с Андреем Шмаковым, бренд-шеф...

Уиллиам Ламберти: «Человек может достичь всего, чего захочет»

Мила и Ольга Трещёвы, гастрономические обозреватели Jets.ru, беседуют с Уиллиамом Ламберти – шеф-пов...

#ТеатрПомогает: в МХТ им. А.П. Чехова месяц благотворительного фонда «Жизнь как чудо»

МХТ имени А.П. Чехова продолжает благотворительный проект #ТеатрПомогает, инициированный театром в г...

Гигантские черепахи на Сейшелах и подводный винный погреб на Мальдивах: как выглядит идеальный майский отдых у океана

Уникальные природные локации, продуманный до мелочей дизайн, расслабляющие спа-процедуры, изысканные...

Путешествие в нерассказанное: открываем заново Ближний Восток и Африку

От классики до эклектики, от старинных базаров среди небоскребов до фешенебельных курортов посреди п...

Итальянцы в России: воспоминания об итальянском детстве и русские сказки с итальянским акцентом

Если очень хочется в Италию, но дела пока не отпускают, гастрономические обозреватели jets.ru Мила и...

Артем Естафьев: «Я человек концепции. Моя задача – транслировать мой внутренний мир и творчество через еду»

Гастрономические обозреватели jets.ru Мила и Ольга Трещёвы пообщались с Артемом Естафьевым – шеф-пов...

Роскошная Греция от Sani Resort и The Greeks

Один из лучших в мире семейных курортов Sani Resort, расположенный в Греции, и греческий ресторан Ан...

Beechcraft Denali: долгожданная премьера

Долгая дорога Beechcraft Denali к сертификации приближается к концу. Самолет, задуманный как уникал...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти