Russian Helicopters’ revenue grows | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
24.05.2016
Новости

Russian Helicopters’ revenue grows

Еxport orders and the weak national currency helped Russian Helicopters increase its revenue 29.5% year-on-year in 2015, to 220 billion rubles ($3.34 billion at the current exchange rate), despite a reduction in deliveries. The holding company’s EBITDA grew 39.5% to 65.6 billion rubles, and its net profit doubled, reaching 42.1 billion roubles. Russian Helicopters delivered 212 aircraft last year, or 59 fewer than in 2014. Its firm backlog shrank 9.5% to 494 aircraft. “Such good [financial] results were certainly aided by the ruble’s depreciation and also by the fact that our backlog primarily consists of export orders, which are denominated in foreign currencies,” CEO Alexander Mikheev commented, adding that the drop in deliveries was due to the global market glut. Mikheev explained that the global reduction in demand for helicopters was caused by the shrinkage of the potential customers’ military budgets: “We expect this process to continue in the long run. Because of this, and taking into account the difficult foreign political situation, we are fairly conservative in our appraisals of the future sales [of military helicopters], and are hoping to begin selling more civilian aircraft.” The company’s 2015 financial report says that its primary clients in the past three years have been Russian government agencies, including the Ministry of Industry and Trade, the Defense Ministry, the Emergencies Ministry, and the Interior Ministry. A total of 28.7% of Russian Helicopters’ revenues were generated by sales within Russia. The company’s second largest market was Asia (33.9%), followed by Africa (23.9%). Russian helicopter delivered aircraft to 17 countries last year. Mikheev says now that demand is shrinking, the company is paying more attention to aftersale support and MRO services, which accounted for 17.4% of its revenue in 2015 (38.3 billion rubles), compared to 12.7% in 2014 and 11.1% in 2013.
Читайте также
Взгляд в будущее авионики для пилотируемых самолетов

Производители авионики изучают ряд новых технологий: тенденции ведут к упрощению управления транспор...

Экология самолета: EBAA создает стандарты по оценке устойчивого развития бизнес-авиации

Результатом программы станет введение знака соответствия, который может быть применим ко всем компан...

Водородный бизнес-джет может сделать частную авиацию «зеленой»

Французский стартап Beyond Aero заявил о планах создать водородно-электрический бизнес-джет среднего...

Вертолет для дела: яркие новинки с HeliRussia-2023

Россия – страна вертолетная. Благодаря своей протяженности она будто создана для массового применени...

Полет начинается с FBO

Знаменитое изречение о театре и вешалке легко применимо к полету на бизнес-джете и терминалу. Именно...

Весеннее обновление: EBACE-2023

В конце мая десятки бизнес-джетов по традиции слетелись в Женеву. Причиной тому – не экономический с...

С первого взгляда: рейтинг необычных частных самолетов

Среди десятков бизнес-самолетов с достаточно однотипными конструкциями, встречаются те, что запомина...

Поставки джетов 2022: богатые стали богаче

Всех много, а всего мало – так можно охарактеризовать итоги 2022 году в контексте поставок новых биз...

Gulfstream Уолта Диснея наконец восстановят

Интерьер частного самолета, к которому приложил руку сам маэстро, подвергнется капитальному ремонту,...

Falcon 10X получает еще одну награду за дизайн

Французский производитель ожидает, что долгожданный флагман поступит в эксплуатацию в 2025 году. Наг...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти