Work on Russian high-speed helicopter continues | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
25.05.2015
Новости

Work on Russian high-speed helicopter continues

The Russian program to develop a high-speed helicopter (dubbed the Russian Advanced Commercial Helicopter, or RACHEL), which has been on for three years now, will be split into two separate efforts in 2016, Andrey Boginsky, deputy minister of industry and trade, announced on the eve of HeliRussia 2015. Andrey Shibitov, deputy general manager for production at the Russian Helicopters holding company, explained that the program has reached the flying testbed phase. The testbed is expected to be built by year-end, and to fly in first quarter 2016. At the same time, Shibitov noted, it became clear after the first three years that the project needs to be split in two. “According to our analysis, reaching a cruise speed of just 360 kmph, as envisaged by the first phase of the project, will make the helicopter’s life-cycle cost higher than our potential customers are ready to accept,” Shibitov noted. Therefore, it has been decided to continue the development of an advanced commercial helicopter with over 10 t MTOW that would incorporate all the achievements of the RACHEL program secured to date while simultaneously meeting the market’s requirements. In parallel, research into ways to increase helicopters’ maximum speed will continue under the Speed program; airspeeds of 360-400 kmph are expected to be reached in the first phase, and airspeeds of 400-450 kmph or higher — in the second phase. Boginsky says that after Russian Helicopters has presented a business plan, changes will be made to the relevant federal funding program.
Читайте также
Взгляд в будущее авионики для пилотируемых самолетов

Производители авионики изучают ряд новых технологий: тенденции ведут к упрощению управления транспор...

Экология самолета: EBAA создает стандарты по оценке устойчивого развития бизнес-авиации

Результатом программы станет введение знака соответствия, который может быть применим ко всем компан...

Водородный бизнес-джет может сделать частную авиацию «зеленой»

Французский стартап Beyond Aero заявил о планах создать водородно-электрический бизнес-джет среднего...

Вертолет для дела: яркие новинки с HeliRussia-2023

Россия – страна вертолетная. Благодаря своей протяженности она будто создана для массового применени...

Полет начинается с FBO

Знаменитое изречение о театре и вешалке легко применимо к полету на бизнес-джете и терминалу. Именно...

Весеннее обновление: EBACE-2023

В конце мая десятки бизнес-джетов по традиции слетелись в Женеву. Причиной тому – не экономический с...

С первого взгляда: рейтинг необычных частных самолетов

Среди десятков бизнес-самолетов с достаточно однотипными конструкциями, встречаются те, что запомина...

Поставки джетов 2022: богатые стали богаче

Всех много, а всего мало – так можно охарактеризовать итоги 2022 году в контексте поставок новых биз...

Gulfstream Уолта Диснея наконец восстановят

Интерьер частного самолета, к которому приложил руку сам маэстро, подвергнется капитальному ремонту,...

Falcon 10X получает еще одну награду за дизайн

Французский производитель ожидает, что долгожданный флагман поступит в эксплуатацию в 2025 году. Наг...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти