Russian bizav traffic stabilizes | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
16.09.2015
Новости

Russian bizav traffic stabilizes

Тhe Russian business aviation market, with its systemic dependence on the state of the country’s economy, saw a slight decline in the first half of 2015. International experts have been reporting lower frequencies of flights between Moscow and European destinations, which are particularly popular with Russian bizav passengers. German business aviation intelligence specialist WINGX Advance reports a 23% drop in traffic for the first six months. The Swedish air charter selling platform Avinode remarks that the decline began last December, following the depreciation of the ruble, when the number of bizav charter bookings dropped by 6%. The situation worsened in January, with the drop in traffic reaching 18% even despite the season’s holidays, which are traditionally accompanied by a spike in business aviation flights. February, usually a slow month, only added to the market’s nosedive, resulting in a 30% drop in the number of business charter bookings year-on-year. Avinode says the market somewhat stabilized by summer: traffic grew by 4% in June and by 5% in July. It would be wrong to conclude that the Russian bizav market is nearing a collapse. First, Avinode bases its statistics on bizav charter booking requests, not on the actual flight sales, meaning that its figures merely suggest a certain trend. Second, summer lulls are common for virtually all European business aviation markets. WINGX Advance points to the ongoing shrinkage of European traffic, which fell a further 1% this June. Austria and Norway each suffered a whopping 9% decline, followed by Turkey with 6%. The worst situation has been observed in Ukraine, whose market plummeted nearly 40%. According to Avinode, the last noticeable peak in Ukrainian bizav traffic to date (+20%) was reported in February 2014 as members of the toppled government were fleeing the country. The greatest traffic growth in the EU has been observed in Greece, which was striving to secure a new IMF loan throughout this summer. The frequency of flights between the EU and the US, in the meantime, has grown by 8%.
Читайте также
Взгляд в будущее авионики для пилотируемых самолетов

Производители авионики изучают ряд новых технологий: тенденции ведут к упрощению управления транспор...

Экология самолета: EBAA создает стандарты по оценке устойчивого развития бизнес-авиации

Результатом программы станет введение знака соответствия, который может быть применим ко всем компан...

Водородный бизнес-джет может сделать частную авиацию «зеленой»

Французский стартап Beyond Aero заявил о планах создать водородно-электрический бизнес-джет среднего...

Вертолет для дела: яркие новинки с HeliRussia-2023

Россия – страна вертолетная. Благодаря своей протяженности она будто создана для массового применени...

Полет начинается с FBO

Знаменитое изречение о театре и вешалке легко применимо к полету на бизнес-джете и терминалу. Именно...

Весеннее обновление: EBACE-2023

В конце мая десятки бизнес-джетов по традиции слетелись в Женеву. Причиной тому – не экономический с...

С первого взгляда: рейтинг необычных частных самолетов

Среди десятков бизнес-самолетов с достаточно однотипными конструкциями, встречаются те, что запомина...

Поставки джетов 2022: богатые стали богаче

Всех много, а всего мало – так можно охарактеризовать итоги 2022 году в контексте поставок новых биз...

Gulfstream Уолта Диснея наконец восстановят

Интерьер частного самолета, к которому приложил руку сам маэстро, подвергнется капитальному ремонту,...

Falcon 10X получает еще одну награду за дизайн

Французский производитель ожидает, что долгожданный флагман поступит в эксплуатацию в 2025 году. Наг...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти