The world records of Mi-38 were officially registered by Federation Aeronautique Internationale | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
28.03.2013
Новости

The world records of Mi-38 were officially registered by Federation Aeronautique Internationale

The world records set in 2012 by the second prototype (OP-2) of Mi-38 helicopter have been officially registered by Federation Aeronautique Internationale (FAI). All five world records set in 2012 by Mi-38 OP-2 prototype have been verified and officially confirmed, press-service of Russian Helicopters Holding Company reports. “The team of Mil Moscow Helicopter Plant (part of Russian Helicopters) set three world records on August 26th 2012 during the 14th World Helicopter Championship in the E1h class (the FAI's category) for helicopters with a takeoff weight of 10,000 - 20,000 kg”, - the press-service reminded. The first record – climbing to an altitude of 8,620 meters without payload. The second record - climbing to an altitude of 3,000 meters in 6 minutes. The third record – climbing to an altitude of 6,000 meters in 10 minutes and 52 second. Soon after another two world records were set on September 10th 2012 at the flight test center of Mil Moscow Helicopter Plant: the altitude record for flying with a 1000 kg payload (7,895 meters) and altitude record for flying with a 2,000 kg payload (7,020 meters). “The world records set using the new multi-role Mi-38 helicopter demonstrate the unmatched performance, substantial safety margin and reliability of the helicopter. The Mi-38 is the next-generation helicopter. Mi-38 can be operated under any light, weather and climate conditions within a temperature range from -50 to +60°С. The helicopter is fitted with state-of-the-art avionics suite. The vehicle meets the requirements of Russian AP-29, European JAR-29 and American FAR-29 regulations. It hashigh level of reliability and safety, long service life, high level of comfort for the crew and passengers”, - Russian Helicopters noted.
Читайте также
Beechcraft Denali: долгожданная премьера

Долгая дорога Beechcraft Denali к сертификации приближается к концу. Самолет, задуманный как уникал...

Забудьте о бизнес-джетах: Hill HX50 - первый в мире полностью частный вертолет

Стоимость вертолета от Hill Helicopters, предназначенного для личного использования, начинается прим...

Серия Designer от Bell Helicopter: вертолет для взыскательной публики

Новый интерьер для Bell 429 включает в себя модернизацию всех материалов салона, сочетая качество ма...

Элегантность и лаконичность: как промышленные дизайнеры создавали интерьер новой Cessna Citation

Зайдите внутрь Cessna Citation CJ3 Gen2 — и на вас быстро нахлынет волна сдержанной элегантности. От...

Cessna Citation Ascend: чище, тише, дольше

В погоне за снижением карбонового следа каждый авиастроитель выбирает свой путь. Легендарная америка...

Кулинарная одиссея: обед в этом самолете вы не забудете никогда

Футуристический концепт интерьера частного самолета по версии дизайнеров из PriestmanGoode.

Спортивный облегченный салон Embraer Phenom 100EX стал более безопасным

Легкий твинджет получил больше комфорта и безопасности при сохранении цены в 4,995 млн долл.

ACJ TwoTwenty: не ведая границ

Бизнес-версия самой маленькой "гражданской" модели Airbus всколыхнула рынок в сегменте биз...

Безопасный самолёт: рейтинг самых надежных судов

Многие согласятся с тем фактом, что самолеты - это самый безопасный вид транспорта. Для того, чтобы ...

Spirit создаст композитный фюзеляж для нового легкого реактивного самолета HondaJet 2600

Honda Aircraft планирует сертифицировать новый легкий реактивный самолет HondaJet 2600 в 2028 году, ...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти