Business aviation coming to Ramenskoye | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
08.09.2014
Новости

Business aviation coming to Ramenskoye

A bizav/GA center is expected to open at Ramenskoye airfield outside Moscow in 2017. The International Business Aviation Center (IBAC) is part of a government program to turn Ramenskoye, currently used mostly by experimental and government aircraft, into a civilian airport. It is a joint project of Avcom Group, represented by Jet Travel Club, the Rossiya transport and exhibition center owned by Rostec Corporation, and the RusLine air carrier. Avcom used to operate the bizav terminal at Domodedovo airport before selling the business in May this year. Avcom president Evgeny Bakhtin believes the IBAC may serve as a testing ground for standardized budget solutions to be used in setting up and operating business aviation centers which would offer high-quality ground handling services at appealing prices. “Our ultimate goal is to create a nationwide network of ground handling operators at regional airports that would operate to uniform standards and provide the entire spectrum of bizav and GA services, including MRO,” Bakhtin says. The project was launched in August 2013 and has progressed in stages, Bakhtin notes. All cadastre formalities were completed in three months, a surprisingly short period for Russia. The partners then cleared the construction site, laid over 1.5 km of blacktop roads to allow for direct entry to the future center, and repaired 25,000 sq.m of apron. “We have built two hangars with a total area of 3,500 sq.m; these will be used for maintenance purposes and for storing aircraft up to the size of the Bombardier Challenger 850,” Bakhtin says. “We have also erected the tower and installed a checkpoint for crew and passengers. The center has deicing vehicles and towing devices for any aircraft types. It is fully equipped to handle privately owned bizav and GA airplanes.” Ramenskoye is located to the southeast of Moscow. It is certified for international operations. Its runway, the longest one in Europe (80 x 5,500 m), can be used by all types of aircraft. The airfield handles civilian ICAO Cat II approaches, although the equipment already in place can potentially handle Cat IIIA approaches.
Читайте также
Взгляд в будущее авионики для пилотируемых самолетов

Производители авионики изучают ряд новых технологий: тенденции ведут к упрощению управления транспор...

Экология самолета: EBAA создает стандарты по оценке устойчивого развития бизнес-авиации

Результатом программы станет введение знака соответствия, который может быть применим ко всем компан...

Водородный бизнес-джет может сделать частную авиацию «зеленой»

Французский стартап Beyond Aero заявил о планах создать водородно-электрический бизнес-джет среднего...

Вертолет для дела: яркие новинки с HeliRussia-2023

Россия – страна вертолетная. Благодаря своей протяженности она будто создана для массового применени...

Полет начинается с FBO

Знаменитое изречение о театре и вешалке легко применимо к полету на бизнес-джете и терминалу. Именно...

Весеннее обновление: EBACE-2023

В конце мая десятки бизнес-джетов по традиции слетелись в Женеву. Причиной тому – не экономический с...

С первого взгляда: рейтинг необычных частных самолетов

Среди десятков бизнес-самолетов с достаточно однотипными конструкциями, встречаются те, что запомина...

Поставки джетов 2022: богатые стали богаче

Всех много, а всего мало – так можно охарактеризовать итоги 2022 году в контексте поставок новых биз...

Gulfstream Уолта Диснея наконец восстановят

Интерьер частного самолета, к которому приложил руку сам маэстро, подвергнется капитальному ремонту,...

Falcon 10X получает еще одну награду за дизайн

Французский производитель ожидает, что долгожданный флагман поступит в эксплуатацию в 2025 году. Наг...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти