Bombardier: Successful SWISS CSeries EIS is ‘critical’ | Jets.ru
0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (985) 211-10-11
07.07.2016
Новости

Bombardier: Successful SWISS CSeries EIS is ‘critical’

Lufthansa subsidiary Swiss International Air Lines (SWISS)—which took delivery of its first Bombardier CSeries 100 June 29—could benefit from a swift entry-into-service (EIS) period, according to a Bombardier executive. “About 20 Bombardier specialists will be based in Zurich to support SWISS at the beginning,” Bombardier VP-CSeries Rob Dewar told ATW in Zurich July 6. “For us, the first aircraft delivery to SWISS is very rewarding after a long journey [in aircraft development]. In Zurich, we have all the [spare] parts, suppliers and people. We are ready to support SWISS. It is critical for us to have a successful EIS.” ATW understands Dewar has been involved in the CSeries project since 2004. SWISS is scheduled to launch the first commercial CSeries flight July 15, from Zurich-Paris Charles de Gaulle. The Star Alliance member is the first operator of the CSeries. A second aircraft is expected to arrive in Zurich by the end of July. Asked how much time the EIS will take, Dewar said it depends how everything works. “It typically takes about two years to get to a mature level [for both airline and aircraft manufacturer]. You get to the full life-value [in about two years]. We will try to do this in a much shorter time [period]. Our target is to beat that—our objective is a one-year timeframe,” Dewar said. The latest technology installed on the CSeries allows issues to be identified early so they can be addressed quickly, “so we can speed up [the EIS],” he said. Technicians get much more real and more precise information from the aircraft. “This saves more time for troubleshooting; that’s the difference from other aircraft.” Bombardier Commercial Aircraft president Fred Cromer told ATW his former airline experience will be also helpful for the EIS period. “Producing an aircraft is one part; putting it into service, with all the support around, is the next, exciting step.” “More than seven years and two billion [US dollars] later, the result [first CSeries aircraft] arrived in Zurich,” CEO Thomas Kl?hr said during the press conference. However, the delivery of the first CSeries to SWISS is two-and-a-half years later than originally planned. Kl?hr said the new CSeries fleet will create about 150 new jobs at SWISS over the next few years. “We are embarking a new generation in medium- and short-haul flight sectors. The aircraft delivers 25% lower unit costs and produces 50% less noise [compared to other aircraft],” he said SWISS originally ordered 20 CS100s and 10 CS300s, plus 30 options, but then converted five 100s to the 300 variant. The carrier expects to have nine CS100s in service in 2016.
Читайте также
Ваш аудитор и консультант — кто он?

Рынок аудита и консалтинга в России начал формироваться около 30 лет назад. Лидирующие позиции на то...

Рынок бизнес-джетов со вторичного рынка почувствует эффект G700

Запасы самолетов будут расти, поскольку клиенты будут продавать свои джеты, чтобы перейти на G700.

Поставки Bombardier падают, но заказы растут

Challenger от Bombardier будет лидировать в поставках в этом году, а глобальные поставки, как ожидае...

Выбросы CO2 у бизнес-джетов и турбовинтовых самолетов в США снизились на 62% с 2005 года

По словам президента и генерального директора NBAA Эда Болена, каждая новая модель бизнес-самолета н...

Gulfstream поставил клиентам первые два самолета G700

Оба самолета в настоящее время находятся в эксплуатации у неназванных клиентов в США.

Продажи самолетов со вторичного рынка растут

Ожидается, что цены и запасы бывших в употреблении турбовинтовых самолетов стабилизируются, сообщает...

Андрей Шмаков: «Соленые грузди, селедка и пирожки — это и есть ДНК русского человека»

Мила и Ольга Трещёвы, гастрономические обозреватели Jets.ru пообщались с Андреем Шмаковым, бренд-шеф...

Daher расширяет производство TBM и Kodiak

Параллельные производственные линии для окончательной сборки самолетов Kodiak от этапа 3 до этапа 6 ...

Уиллиам Ламберти: «Человек может достичь всего, чего захочет»

Мила и Ольга Трещёвы, гастрономические обозреватели Jets.ru, беседуют с Уиллиамом Ламберти – шеф-пов...

#ТеатрПомогает: в МХТ им. А.П. Чехова месяц благотворительного фонда «Жизнь как чудо»

МХТ имени А.П. Чехова продолжает благотворительный проект #ТеатрПомогает, инициированный театром в г...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти