0 Сравнение 0 Избранное Спросить
+7 (495) 789-84-04
16.09.2015
Новости

Russian bizav traffic stabilizes

Тhe Russian business aviation market, with its systemic dependence on the state of the country’s economy, saw a slight decline in the first half of 2015. International experts have been reporting lower frequencies of flights between Moscow and European destinations, which are particularly popular with Russian bizav passengers. German business aviation intelligence specialist WINGX Advance reports a 23% drop in traffic for the first six months. The Swedish air charter selling platform Avinode remarks that the decline began last December, following the depreciation of the ruble, when the number of bizav charter bookings dropped by 6%. The situation worsened in January, with the drop in traffic reaching 18% even despite the season’s holidays, which are traditionally accompanied by a spike in business aviation flights. February, usually a slow month, only added to the market’s nosedive, resulting in a 30% drop in the number of business charter bookings year-on-year. Avinode says the market somewhat stabilized by summer: traffic grew by 4% in June and by 5% in July. It would be wrong to conclude that the Russian bizav market is nearing a collapse. First, Avinode bases its statistics on bizav charter booking requests, not on the actual flight sales, meaning that its figures merely suggest a certain trend. Second, summer lulls are common for virtually all European business aviation markets. WINGX Advance points to the ongoing shrinkage of European traffic, which fell a further 1% this June. Austria and Norway each suffered a whopping 9% decline, followed by Turkey with 6%. The worst situation has been observed in Ukraine, whose market plummeted nearly 40%. According to Avinode, the last noticeable peak in Ukrainian bizav traffic to date (+20%) was reported in February 2014 as members of the toppled government were fleeing the country. The greatest traffic growth in the EU has been observed in Greece, which was striving to secure a new IMF loan throughout this summer. The frequency of flights between the EU and the US, in the meantime, has grown by 8%.

Читайте также

Творческий полет: креативная студия ACJ TwoTwenty поможет создать свой уникальный самолет

Пространство демонстрирует секцию салона ACJ TwoTwenty в натуральную величину, который клиенты могут...

EBACE: новости «большой тройки»

В выставочном комплексе Palexpo в Женеве с 23 по 25 мая прошла Европейская выставка и конференция де...

Исследователь неба: футуристический дизайн самолета от Lufthansa Technik

Салон с панорамным прозрачным верхом, терраса с лаундж-зоной на свежем воздухе, зона бара и даже про...

Bombardier Challenger 3500 обгоняет конкурентов

Новый Challenger вступает «в игру» с самыми востребованными джетами ведущих мировых производителей: ...

Авиационный консалтинг: подробный расчет расходов

Что включает в себя понятие «авиационный консалтинг» и что необходимо знать будущему владельцу возду...

Финансирование частного самолета #2

Основными схемами финансирования сделки по покупке воздушного судна (ВС) являются кредит под...

Cessna SkyCourier: дизайн с чистого листа

Три модели SkyCourier сделали более 2100 часов в рамках программы летных испытаний, которая официаль...

Новинки Gulfstream: G800 и G400

В обновленной коллекции авиапроизводителя будет 6 моделей, от суперсредней до сверхдальней: G280 - G...

Challenger 3500: суперсредний джет с комфортом дальнемагистрального

Новый Challenger 3500 от Bombardier пытается переписать правила для бизнес-джетов суперсреднего клас...

Falcon 10X: самый большой и самый дальний

Dassault Aviation запускает новый проект — Falcon 10X — высокоскоростной, ультрадальнемагистральный ...

Модель добавлена в избранное

перейти

Модель добавлена в сравнение

перейти